Az első felkérés a Romhányi féle Hamupipőke című zenés mesejáték volt. Megkaptam a teljes szövegkönyvet, s hogy hova melyik szövegrészekre kellenek a dalok, s melyik milyen stílusban szólaljon meg.
A dalokat a szereplőkkel felénekelve hallhatod:

A Szakács (aki mindig Hamupipőke segítségére siet) és a Hétzsákné (gonosz mostoha) közös dala.
A Szakács most takácsként jelenik meg. A Szakácsnak külön motívuma lett, ami még később visszatér különböző formákban.
A második felkérésem a Varázsfuvola című darabra történt. Itt csak háttérzenéket kellett írnom. Sajnos ez a darab végül nem lett befejezve, de néhány zene már elkészült:

A bevezető zenére egy szertartásos zenét kellett kitalálni.
Hamupipőke szomorú éneke:
S a végén a finálé, az elején kicsit himnikus énekkel a mese lezárása.
Majd a darabban elhangzó dalok egymás után megszólalnak, amíg a szereplők meghajolnak (az énekdallamot hangszerek játsszák).
A galambok segítenek Hamupipőkének, mely után Hamupipőke vidám dala következik.
Tamino eszevesztett menekülése a "szörny" elől, majd a végén mégis felcsillan a remény, s a szörnyet sikerül megszelidíteni:
Hamupipőke
Gáspár (a király fia) álruhában jelenik meg a vásárban, s az ő dala a következő:
A Szakács ismét feltűnik, de immár Kovácsként. A visszatérő motívumok mellett megjelennek a kovács mesterségre jellemző csilingelő hangok is:
A Szakás-Takács-Kovács kihirdeti az álarcosbált, s közben csendben elárul valamit a kedves közönségnek:
(A már csak) Ötzsákné és lányai esete a topánnal:
Az álarcosbálon bolondnak öltöző király kissé bolond dala:
Varázsfuvola
S végül egy reneszánsz jellegű körtánc. A furulya szólamokat egy kedves ismerősöm, Tóth Edit játszotta fel.
A vásári forgatagban kardos közelharc folyik:
Egy gyászos zene két változata, majd ugyanez a zene, némi reménysugárral:
Veszedelmes viszonyok
A legutóbbi színházi felkérésem a francia Veszedelmes viszonyok című darabra szólt. Ide is háttérzenéket kellett írnom. A linkek között találsz egy cikket a darabról.

A darab bevezetéseként és lezárásaként egy keringő szólal meg:
Majd egy erotikus töltésű, kissé zaklatott, csapongó gondolatokról és érzelmekről árulkodó zene:
A párbaj alatt a következő zene hallható:
S végül egy hosszú átvezető zene, amely három részből áll, melyek a darab különböző részein szólaltak meg:
A darab zenéit hallgatva olyan ötletem támadt, hogy milyen jó lenne ezen zenéket egy fúvószenekari darabba beültetni. Így elkészítettem egy vázlatot, itt-ott plusz szólamokat beültetve az eredetihez képest, hogy megmutatom a zenekarnak és a vezetőjének, amelyben játszottam, s ha zöld utat kapok, kidolgozom. Sajnálatos módon nem került sor erre, pedig szerintem jól szólhatott volna...
Amit itt hallasz, természetesen nem szól úgy, mintha élő hangszerekkel lenne megszólaltatva, s csak az alapötlete az egésznek.
Mint említettem, az ezredforduló környékén énekelni tanultam a Budai Könnyűzenei Stúdióban, ahol megismerkedtem Rudas Attilával, aki már akkor is színdarabokat rendezett, amatőr szereplőkkel.
Megkért, hogy írjak neki zenéket néhány darabra.
Valahol az egész darab megzenésítése rám várt, más alkalommal csak néhány háttérzenére volt szükség.
Ez egy jó kihívás volt nekem. Nem tudtam, hogy mennyire fogok tudni megfelelni a várakozásoknak, illetve a darabok mondanivalójának, hiszen még sosem dolgoztam így.
Minden esetre nagyon élveztem a közös munkát, s remélem, hogy a közönség is élvezte a produkciókat...
Amatőr színházi darabok zenéi
NewHosting - 3000 MB ingyenes tárhely